Michel Rog op campagne in Muiden (Foto: Fred Blaas)
Ik stem op 12 september 2012 op nummer vijf van lijst
vier. In mijn vorige column heb ik dat uitgebreid uit de doeken gedaan. Ik stem
op Michel Rog.
En jij dan? Stem jij ook op Michel Rog?
Michel Rog
In deze column wil ik jou overtuigen om ook op Michel Rog
te gaan stemmen op aanstaande woensdag. Nog even de belangrijkste argumenten op
een rij.
Michel Rog is niet voor niets hoogste binnenkomer op de
CDA-lijst. Op nummer vijf. Met stip.
Michel Rog is een maatschappelijke smaakmaker. Hij is
voorzitter van CNV Onderwijs. Bekend met ons onderwijs; van haver tot gort. Ook
de arbeidsmarkt en ons poldermodel kent Michel van zeer nabij.
Michel Rog heeft gekozen voor de Gooi en Vechtstreek om
campagne te voeren en zal na 12 september onze man in ‘Den Haag’ zijn.
Michel Rog bezocht ‘Speeltuin en theehuis Heidezicht’,
waar hij sprak over zonne-energie, initiatieven van onderop en verkleinen van
de afstand met de arbeidsmarkt.
Michel Rog reed met de trein van Weesp – via
Naarden-Bussum – naar Station Hilversum. Problemen op het spoor moeten
aangepakt worden. Het kwam allemaal aan bod: spoortunnel onder de Vecht in
Weesp, verdiept spoor in Naarden en Bussum en oplossingen voor het spoor in
Hilversum.
Michel Rog bezocht enkele jonge en snelgroeiende
bedrijven op het Mediapark in Hilversum. Daarmee ondersteunt hij de conclusie
van het NRC. Zij schreven dat het CDA goed is voor ‘Hilversum’; dus goed ook
voor de werkgelegenheid in onze regio.
Michel Rog stond met de voeten in de klei. Goois
Natuurreservaat liet hem het ecoduct tussen Hilversum en Bussum zien. Plus de
plannen voor de Utrechtse Heuvelrug en ’t Gooi; onze natuur.
Michel Rog voerde campagne op straat in de Gooi en
Vechtstreek. Bijvoorbeeld op zaterdag 8 september, onze tour met Michel, Wim
van de Camp en het CDJA. In Weesp. In Muiden. In Naarden. In Bussum. In
Wijdemeren. In Hilversum. In Blaricum. In Laren. En in Huizen.
Mijn conclusie is: "Wij kiezen aanstaande woensdag
VOLKSVERTEGENWOORDIGERS. Mensen die onze steden, dorpen en regio’s kennen. Die
weten wat belangrijk voor ons is. Want die band tussen kiezer en gekozene is
heel belangrijk in een democratie. Dat bepaald mijn keuze. Mijn stem gaat naar
Michel Rog."
Experiment
Zoals je weet ben voor de verkiezingen van aanstaande
woensdag de campagneleider van het CDA in de Gooi en Vechtstreek. We hebben
veel campagne gevoerd. Veel is er in de kranten gekomen en ook heel veel niet.
En we gaan nog door, want de campagne is nog niet voorbij.
Maar ik ben erg benieuwd hoe zo’n regionale campagne nu
aanslaat. En hoeveel dat betekent in extra stemmen.
Daarom een test. Je hebt mij natuurlijk de afgelopen tijd
gevolgd. Veel energie. En veel activiteiten. Je bent me op straat tegen gekomen.
En/of je hebt over ons gelezen in de kranten. Kortom onze campagne is jou
opgevallen. En dat wil je ook vertalen in een stem op het CDA. Mooi!
Maar hoe meten wij het effect van onze eigen campagne?
Daar is woensdag 12 september 2012 ook een uitgelezen mogelijkheid voor. Een
voorstel. Zullen we afspreken dat jij jouw stem uitbrengt op Michel Rog. En zo
kunnen wij goed meten welk effect de campagne in de Gooi en Vechtstreek heeft
gehad.
Doe jij mee?
Stem Michel Rog!
Groet,
Bert Sonneveld
Reacties
Een reactie posten